Kako pravilno čekati red u pošti


Čekanje u redu u pošti svakako predstavlja jednu sasvim posebnu disciplinu u svakodnevnim životnim aktivnostima i obavezama prosječnog građanina. Nije isto čekati red u prodavnici, u banci, apoteci ili moliću lijepo, u pošti. Vi sigurno mislite da su to potpuno iste stvari, kao, red je red, čekaš ga na isti način gdje god se zatekneš, dakle, o čemu tu uopšte ima da se priča? E, ima, kad vam ja kažem, onako iskreno i prijateljski, a da budem neskromna, i iz perspektive jednog već prekaljenjog čekača-profesionalca! Mislim, čekam u redovima različitih namjena već nekoliko decenija i nema šanse da moja izrazito senzitivna priroda nije registrovala tu toliko specifičnu atmosferu i energiju koje se manifestuju prilikom čekanja na uplatu-isplatu, prijem pošiljki, slanje telegrama i ostalih hartija od značajne vrijednosti. Ne može se takvo iskustvo nikako staviti u isti koš sa čekanjem u redu, recimo na kasi, jer tom prilikom se baviš sasvim drugim problemima i situacijama, na primjer, zašto te gospođa iza uporno gura kolicima u leđa, kojeg su ukusa nove žvake izložene direktno pred sopstvenim nosom (taman ti se nude onda kada si najranjiviji – umoran od čekanja u redu i preračunavanja koliko će ti nakon kupovine ostati u novčaniku – pa kupiš ih htio, ne htio, čisto onako da utopiš tugu!), kako otvoriti kesu koja je uvijek toliko čvrsto slijepljena, da ti se svijetlo na kraju tunela ukaže tek kad se kasirka maši onog vlažnog sunđerčića i omogući ti uspješno pakovanje pazarenih namirnica! Dakle, sasvim druge stvari su tu u pitanju, nemojmo se zavaravati.

Ovamo, u pošti, preokupacije su skroz druge prirode. Izdvojiću one najvažnije i najčešće, a sve to na osnovu uzoraka ispitanih u određenom vremenskom periodu. Kako se i sama osjećam kao uzorak prve kategorije, time će i cijela ova prezentacija biti, što bi se reklo, iz samog epicentra zbivanja! Dakle, da počnem polako…

1) Veoma je važno utvrditi najpogodnije vrijeme dolaska u poštu pa u tom smislu možemo izdvojiti nekoliko tipova ljudi:

– oni koji vrlo precizno i organizovano kalkulišu kada je ispred šaltera najmanja gužva. Njih možete vidjeti ili rano ujutro (ukoliko nije dan za penzije, jer u tom slučaju svaka vrsta kalkulacije pada u vodu), ili pred sam kraj radnog vremena pošte, ili čak negdje u vrijeme smjene (oko 13h), pošto računaju kako niko nema strpljenja da detaljno isprati primopredaju pazara i ostalih dužnosti među šalterskim službenicama, što za ovu vrstu ljudi predstavlja idealnu priliku;

– oni drugi, koji apsolutno ne biraju kada će doći i ne interesuje ih ni koliki je red, ni koliko će morati da čekaju. To su zaposlena i zauzeta lica, koja jedva stignu da izdvoje vrijeme za bilo šta u životu pa kad odluče da odu u poštu i plate račune, oni će to svakako i uraditi;

– oni treći, koji najradije dolaze u vrijeme najveće gužve i što je više ljudi koji čekaju, raspoloženje im naprosto raste. Skloni su održavanju reda koji se formirao, kontrolisanju novopristiglih lica, onih koji su u šalterskom procesu, kao i odlazećih persona. Vrlo su ažurni, spremi na bilo kakav vid komunikacije u bilo koje doba dana i ne može im promaći ama baš ništa;

– oni četvrti, koji obavezno promaše radno vrijeme pošte pa pored svih dvanaest sati koliko uglavnom šalteri rade, oni dođu pet minuta poslije zatvaranja. Onda se žestoko iznerviraju, kritikuju državu i sistem uz obavezan komentar kako ne bi nijednoj službenici „pala kapa s glave“ da odsjedi još koji minut na radnom mjestu kad se on već pojavio. Takve osobe su nezadovoljne i što pošta ne radi nedeljom, kada bi, u stvari, za njih idealno bilo da odu i završe šta imaju.

2) Ukoliko nemate ništa za plaćanje ili preuzimanje, već vam je potrebna samo određena informacija, nikada i ni pod kojim uslovima nemojte da se obratite već formiranom redu čekača sa rečenicom: „izvinite, treba samo nešto da pitam!“ Takvom izjavom nećete sebi omogućiti prilazak šalteru prije svih ostalih, a izazvaćete čitavu lavinu komentara i reakcija. Jedna od najpopularnijih izjava je svakako: „Svi mi treba nešto da pitamo, gospođo, pa ne idemo preko reda!“ Ili možda: „Kakav je to način?! Pa ja čekam već pola sata, a ona bi samo da se provuče! Stanite u red kao i svi ostali, molim Vas!“ Ili eventualno: „Pa zar smo mi svi koji ovdje čekamo, budale???“ A da ne pričamo o onom obaveznom sramota-na-šta-ovo-liči-jeste-li-vidjeli-šta-se-radi-nemam-riječi-propala-država sklopu rečenica. I onda tu krene opšta rasprava, žučne se diskusije pokrenu, ubacuje se sve više i više govornika pa se često desi da se skrene skroz na neku desetu temu. Na kraju više niko i ne zna oko čega je galama uopšte nastala, sve dok ne vide onog mučenog „pitača“ kako, koristeći gužvu, najnormalnije priča sa šalterskom službenicom. E, onda kreće sve ispočetka…

3) Dok čekate red, morate voditi računa o tome da svemu i svakome uputite neophodnu kritiku, ako ne na glas, onda u sebi. Jer, kad malo bolje pogledate i oslušnete oko sebe, zaključićete da nije dobro ni kada radi samo jedan šalter, a ni kada ih ima više. Kad stranke prima njih nekoliko, to ne valja, jer je ona gospođa za šalterom broj dva, iz suprotne smjene, brža od svih ovih zajedno pa bi bolje bilo da ona sama radi, nego što rasipaju državni novac na neradnike. Međutim, ako je otvoren samo jedan šalter, to je svakako skandal prve vrste, jer kako može jedna jedina osoba da usluži TOLIKO ljudi koji čekaju?! I gdje su onda svi oni jadni mladi ljudi koji uzalud čekaju posao? Nema, država štedi baš tamo gdje ne bi trebalo, kao i uvijek! Dalje, nije dobro ni kad je šalterska službenica ljubazna, a ni kad je sušta suprotnost tome. Ako je kojim slučajem prijatna i učtiva, onda se zapriča sa strankom, to traje u nedogled pa red iza samo raste, umjesto da se smanjuje. A ako ta gospođa nema veze sa ljubaznošću, tek to je strahota za sve prisutne, jer je „narod ionako danas izmučen svim i svačim, da bi se tamo kojekakvi istresali nad njim.“ Zato je najbolje da budete onako osrednje ogorčeni na sve živo, znači, ne ni pretjerano, jer će vam onda reći kako današnji ljudi nemaju ama baš nimalo strpljenja ni za šta. Takođe ne ni premalo, ispašće da vas nije briga ni za šta, a kako da nam bude bolje ako se sve prihvata tako ravnodušno. Veoma topao savjet – . pronađite mjeru, namrštite se koji put, zapanjeno odmahnite glavom tu i tamo, zacokćite povremeno i eto! Obavili ste svoje dužnosti u redu, u pošti.

4) Kada završite sa strpljivim čekanjem u redu i dođete do same linije iscrtane na podu, koja znači da ste sledeći za šalterski susret prve vrste, nemojte misliti da je to kraj vašim dešavanjima u ovoj ustanovi. Vidite, nekoliko puta mi se desilo da „popijem“ najjače kritike upravo na tom mjestu – iza linije, na samom finišu čitavog poštanskog putešestvija! Stvar je bila u tome što nisam krenula ka slobodnom šalteru iste nanosekunde kada je prethodna stranka završila svoj posao. Ispalo je kako uopšte nisam skoncentrisana, kako apsolutno ne pratim koji će se šalter prvi osloboditi pa onda on zvrji prazan TOLIKO dugo, a red se time samo bespotrebno zadržava. Dakle, oko sokola, start leoparda, brzina i lakonogost gazele su vam potrebni kada ste sledeći na redu! I samo da znate, „red iza“ se već toliko usavršio u kontroli i snimanju podataka „reda ispred“, da se sada ne zadržava sve na riječima upozorenja. Možete očekivati blago gurkanje prema slobodnom šalteru, diskretno ćuškanje ka šalterskoj službenici, suptilno tapkanje po ramenu uz neizostavno upozorenje: „Pa šta čekate više??? Vidite da se šalter oslobodio??? Zadržavate red, zaboga, ima nas još koji hoćemo da platimo!!!“ Prema tome, pamet u glavu i vjetar petama, čim na vas red dođe, ne pravite zastoj bez potrebe, čekaju ljudi!

Eto vidite o čemu sve treba da se vodi računa kada ste učesnik jednog takvog događaja kakav je red u pošti. Nadam se da ste shvatili kako to nije nimalo naivna rabota i da u cijelu priču treba ući sa adekvatnom obukom. Kada samo onako nepripremljeno uletite u kompletan proces, izaći ćete iz njega prilično šokirani, zapanjeni, unezvjereni i totalno bez teksta. Ovako, informišete se, pojedete nešto da ne biste išli praznog stomaka, spakujete čokoladicu za bolju koncentraciju (trebaće kada dođete do završne linije), vodu da ne dehidrirate (ukoliko je red već formirao „zmiju“ između svih onih stubića i traka!) i hrabro u akciju! Već nakon nekoliko puta postajete profesionalac. Evo pitajte mene, ja sam vam uzorak nad uzorcima… 😉 😉 😉

9 mišljenja na „Kako pravilno čekati red u pošti

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s